Microsoft’un oyun yöneticisi Phil Spencer ve Snap CEO’su Evan Spiegel, Wall Street Journal etkinliği sırasında metaverse’ün şekil aldığı son halinden memnun olmadıklarını belirttiler.
Microsoft’un oyun yöneticisi Phil Spencer ve Snap CEO’su Evan Spiegel, Wall Street Journal etkinliği sırasında metaverse’ün şekil aldığı son halinden memnun olmadıklarını belirttiler.
Phil Spencer, ekosistemin kötü grafiklerine ve düşük kalitedeki arayüzüne göndermede bulunarak metaverse’ün son halini “kalitesiz bir video oyunu” olarak nitelendirdi.
Microsoft’un oyun yöneticisi, oyun endüstrisinin farklı ve çekici sanal dünyalar oluşturma konusunda metaverse’e göre daha avantajlı bir durumda olduğunu söyledi. Spencer, ayrıca mevcut metaverse projelerini sanal gerçeklik toplantı odalarıyla karşılaştırdı ve şunları söyledi:
“Video oyun yaratıcıları, içinde zaman geçirmek istediğimiz ilgi çekici dünyaları oluşturma konusunda inanılmaz bir yeteneğe sahipler. […] Bana göre, toplantı odalarına benzeyen metaverse’ler inşa etmek, zamanımın çoğunu harcamak istediğim bir şey değil.”
Snap CEO’su Evan Spiegel, metaverse deneyimini “bir bilgisayarın içinde yaşamak” olarak nitelendirdi. Spiegel, metaverse’ün mevcut yinelemelerinin çok basit olduğunu ve uzun bir çalışma gününün ardından eve gelip içinde zaman geçirmek isteyeceği bir şey olmadığını söyledi.
Spiegel, metaverse’deki sanal gerçeklik (VR) donanım trendine atıfta bulundu ve Snap’in donanımı en aza indirmeye ve deneyimi artırılmış gerçeklik (AR) aracılığıyla gerçek dünyaya getirmeye daha fazla odaklandığını belirtti.
AR, gerçek dünya sahnesini artırmaya yardımcı olurken, VR, sürükleyici bir sanal ortam oluşturuyor. Bununla birlikte VR’ın kulaklık cihazı bulunurken, AR’da bu gereç mevcut değildir. VR kullanıcıları tamamıyla hayali bir dünyada vakit geçirirken, AR kullanıcıları, gerçek dünya ile iletişim halindedir.
İlginizi çekebilir: Meta, üçüncü çeyrek kazanç raporunu açıkladı; kan kaybetmeye devam ediyor
Apple’ın dünya çapındaki kıdemli başkan yardımcısı Greg Joswiak, şirketin daha ziyade AR teknolojisine odaklandığını dile getirirken “metaverse kelimesini asla ağzına almayacağını” söyledi. Disney CEO Bob Chapek de şirketin metaverse kelimesini hiçbir yerde geçirmeyeceğini belirtti. Chapek, “Bu kelime bizim için çok büyük ve geniş bir terim. Bize göre, metaverse, yeni nesil bir hikâye anlatımı” ifadelerini kullandı.
Metaverse, bir konsept olarak, boğa koşusunun zirve yaptığı sırada Web3 ekosisteminden sonra en büyük unsur haline geldi. Facebook şirketi, sırf gelişmekte olan metaverse ekosisteminde lider konumda olmak için kendisini Meta olarak yeniden markalaştırdı. Bununla birlikte, Meta’nın metaverse’e olan yatırımları Fortune 500 şirketine ne kadar maliyetli olduğunu kanıtlamış oldu. Meta, 26 Ekim tarihinde üçüncü çeyrek kazanç raporlarında 3,67 milyar dolarlık kaybettiğini açıkladı. Meta CEO’su Mark Zuckerberg, bu kayıpların 2023 yılında daha da derinleşebileceğini kaydetti.